.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رونق گردشگري دريايي مازندران درنوروزامسال

شمال نیوز: فرزانه با اشاره به اينكه مازندران داراي بيش از 350 كيلومتر نوار ساحلي است افزود: امسال گردشگري دريايي با همكاري سازمان بنادر و دريانوردي رونق بخشيده شده است.

به گزارش شمال نیوز ، سيف الله فرزانه صبح امروز در ستاد تسهیلات سفر که با حضور شبانپور، قائم مقام میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور و اعضای ستاد برگزار شد، اظهارداشت: مازندران به دليل نزديكي به پايتخت و شش راه مواصلاتي بسيار زيبا و بكر امسال بيشترين گردشگر را به خود اختصاص داده است.

وي با اشاره به بكارگيري بيش از  13 هزار نيرو توسط فرماندهي انتظامي مازندران در نوروز 92 گفت: 130 پاسگاه علاوه بر پايگاه هاي نوروزي در راستاي بحث هاي ترافيكي و امنيت لحاظ شده كه خوشبختانه در اين خصوص مشكل حادي نداشتيم.

فرزانه در ادامه از برپایی بزرگترين سفره سين كشور در مازندران و شهرستان آمل خبر داد.

مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران با اعلام اينكه ظرفيت اسكان مسافران قبل از آغاز در مازندران 750 هزار بوده است گفت: با توجه به افزايش گردشگران كار ساماندهي مراكز اقامتي آغاز شده و بالغ بر 900 هزار اقامت داشتيم كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 106 درصدي داشته است.

فرزانه يادآور شد: با توجه به وجود بيش از يك هزار امامزاده در مازندران بيش از يك ميليون و 600 هزار نفر از اماكن زيارتي مازندران بازديد داشتند.

وي با اشاره به برگزاري همايش شهرداران در اسفند ماه در استان گفت: اين همايش در بحث ترافيك و جمع آوري زباله و پسماند براي عيد نوروز برگزار شده است.

مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران تصريح كرد: امسال در بحث اطلاعات و اطلاع رساني ستاد تسهيلات سفر سال متفاوتي داشتيم و رسانه ها به لحاظ همكاري و پوشش همكاري بسيار خوبي داشته اند.

فرزانه با اشاره به اينكه مازندران داراي بيش از 350 كيلومتر نوار ساحلي است افزود: امسال گردشگري دريايي با همكاري سازمان بنادر و دريانوردي رونق بخشيده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی راه مواصلاتی دریایی با کشورهای همسایه، در آینده بتوانیم گردشگری دریایی را رونق بخشیم و پذیرای گردشگران خارجی از این طریق باشیم.

فرزانه با اعلام اينكه آمار گردشگران ورودي به مازندران رشد 34 درصدي داشته است گفت: رونق صنعت پاك گردشگري به اقامت گردشگران بستگي دارد كه خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزايش داشته است.

مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران اظهارداشت: هر ساله گردشگران بسياري در موج اول سفر وارد شهرهاي زيارتي مي شوند و موج دوم سفر وارد مازندران مي شوند.

فرزانه يادآور شد: همچنين بازديد از مراكز فرهنگي از جمله موزه و اماكن تاريخي از تاريخ 28 اسفند ماه 91 لغايت 4 فروردين ماه سال 92 رشد 107 درصدي داشته است.

وي خاطرنشان كرد: يكي از دلايل ماندگاري گردشگري برگزاري جشنواره هاي فرهنگي و هنري صداي بهار بوده است.

مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران با اشاره به تعطيلي 10 واحد متخلف تا روز سوم فروردين ماه 92 گفت: تعطيلي اين واحدها به دليل تخلفات بهداشتي و گراني بوده است.

فرزانه تصريح كرد: گردشگران خارجي از باغ تاريخي عباس آباد در حال بازديد هستند كه براي مازندران افتخار است.
وي يادآور شد: زيرساخت هاي استاني داريم در حالي كه بايد خدمات ملي ارايه دهيم كه بايد در اين خصوص چاره انديشي جدي صورت گيرد.

مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران با اشاره به اينكه در تابستان غرق شدگي داريم افزود: هيچ سازماني توليت سواحل را برعهده نمي گيرد كه بايد در اين خصوص چاره انديشي جدي شود. /ف250

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.